Amal Belhajji
is sinds september dit jaar werkzaam als projectcoördinator bij SKC voor Rekenbuddy’s en Taalbuddy’s. Net zoals veel van haar collega’s is Amal haar carrière als stagiaire (assistent coördinator) begonnen bij SKC. Amal groeide op in de wijk Overvecht in Utrecht. Als kind zag zij dat de wijkteams in haar buurt goed werk verrichten en bijvoorbeeld kinderen hielpen met hun huiswerk. ‘Daar werd een zaadje geplant, daar groeide het besef dat ik iets wilde betekenen voor mensen, de medewerkers uit die wijkteams waren rolmodellen voor mij’, aldus Amal. Amal doorliep in Utrecht de Havo en na 1 jaar Pabo vond zij haar roeping bij haar studie Pedagogiek. In januari hoopt zij haar studie af te ronden. Amal is druk met haar scriptie die gaat over ouderbetrokkenheid oftewel hoe en in welke mate zijn ouders betrokken bij de school en de schoolresultaten van hun kinderen. Haar ervaring met dit onderwerp kan zij goed gebruiken bij SKC. ‘Heel wisselend’, zegt Amal wanneer de vraag wordt gesteld of ouders betrokken zijn bij hun kinderen. Het is vaak geen onwil dat ouders op het oog niet geïnteresseerd zijn in de schoolresultaten van hun kinderen. Sommige ouders spreken geen of slecht Nederlands en hebben zelf geen ervaring met het onderwijs. ‘Veel kinderen missen een basis, ook veelal opgelopen in de coronatijd’, zegt Amal, kinderen hebben het nodig om gezien te worden, door ze een extra zetje te geven, groeit hun zelfvertrouwen.’ Het is daarom dubbel fijn, constateert Amal, wanneer je ziet dat kinderen dankzij bijvoorbeeld Rekenbuddy’s beter gaan rekenen en er zelfs plezier in gaan krijgen.
Amal Belhajji
is sinds september dit jaar werkzaam als projectcoördinator bij SKC voor Rekenbuddy’s en Taalbuddy’s. Net zoals veel van haar collega’s is Amal haar carrière als stagiaire (assistent coördinator) begonnen bij SKC. Amal groeide op in de wijk Overvecht in Utrecht. Als kind zag zij dat de wijkteams in haar buurt goed werk verrichten en bijvoorbeeld kinderen hielpen met hun huiswerk. ‘Daar werd een zaadje geplant, daar groeide het besef dat ik iets wilde betekenen voor mensen, de medewerkers uit die wijkteams waren rolmodellen voor mij’, aldus Amal. Amal doorliep in Utrecht de Havo en na 1 jaar Pabo vond zij haar roeping bij haar studie Pedagogiek. In januari hoopt zij haar studie af te ronden. Amal is druk met haar scriptie die gaat over ouderbetrokkenheid oftewel hoe en in welke mate zijn ouders betrokken bij de school en de schoolresultaten van hun kinderen. Haar ervaring met dit onderwerp kan zij goed gebruiken bij SKC. ‘Heel wisselend’, zegt Amal wanneer de vraag wordt gesteld of ouders betrokken zijn bij hun kinderen. Het is vaak geen onwil dat ouders op het oog niet geïnteresseerd zijn in de schoolresultaten van hun kinderen. Sommige ouders spreken geen of slecht Nederlands en hebben zelf geen ervaring met het onderwijs. ‘Veel kinderen missen een basis, ook veelal opgelopen in de coronatijd’, zegt Amal, kinderen hebben het nodig om gezien te worden, door ze een extra zetje te geven, groeit hun zelfvertrouwen.’ Het is daarom dubbel fijn, constateert Amal, wanneer je ziet dat kinderen dankzij bijvoorbeeld Rekenbuddy’s beter gaan rekenen en er zelfs plezier in gaan krijgen.