SKC-stagiaire Chloë was als 10-jarige zelf een SKC-leerling
Als kind had de 20-jarige Chloë Tolud het geluk dat haar moeder lerares was. Haar moeder, en daarnaast een inspirerende docent op school waren voor haar de perfecte rolmodellen. Maar Chloë realiseert zich ook dat veel kinderen het moeten doen zonder positieve rolmodellen.
“Grappig”, antwoordt Chloë op de vraag hoe het is om studenten te begeleiden die over het algemeen dezelfde leeftijd hebben. Chloë loopt een meewerkstage als assistent-coördinator bij SKC en begeleidt vanuit haar studie Toegepaste psychologie bij SKC 4 mentorstudenten. “De studenten reageren er goed op wanneer ik ze duidelijk maak wanneer ze soms wat laks zijn en zich niet altijd aan de regels houden. Maar ik doe het op een losse manier hoor”, voegt zij er lachend aan toe. Chloë begeleidt de mentorstudenten op het gebied van professioneel werken, de ins en outs over gedrag en ze geeft tips die de studenten kunnen gebruiken tijdens hun mentorschap.
De keuze om stage te lopen bij SKC was niet geheel toevallig. Als 10-jarige zat ze op een school in Zuid-Oost en doorliep ze mentorlessen bij SKC. Laatst vond zij nog het certificaat terug dat ze kreeg toen ze het Mentorproject succesvol had afgesloten. Zij herinnert zich nog dat zij vooral de activiteiten tijdens de mentorlessen heel erg leuk vond.
Maar naast de prettige herinneringen is het voor Chloë meer dan duidelijk dat organisaties als SKC broodnodig zijn. “Het is fijn als kinderen gezien worden; vaak zijn het kinderen die minder hulp vanuit huis krijgen.” Ook weet zij dat deze kinderen vaak achtergesteld worden wanneer het gaat om bijvoorbeeld de keuze voor een middelbare school.
Over haar eigen studie- en werk carrière is Chloë duidelijk: na haar psychologiestudie gaat Chloë nog een vervolgopleiding doen om uiteindelijk orthopedagoog te worden.
“Grappig”, antwoordt Chloë op de vraag hoe het is om studenten te begeleiden die over het algemeen dezelfde leeftijd hebben. Chloë loopt een meewerkstage als assistent-coördinator bij SKC en begeleidt vanuit haar studie Toegepaste psychologie bij SKC 4 mentorstudenten. “De studenten reageren er goed op wanneer ik ze duidelijk maak wanneer ze soms wat laks zijn en zich niet altijd aan de regels houden. Maar ik doe het op een losse manier hoor”, voegt zij er lachend aan toe. Chloë begeleidt de mentorstudenten op het gebied van professioneel werken, de ins en outs over gedrag en ze geeft tips die de studenten kunnen gebruiken tijdens hun mentorschap.
De keuze om stage te lopen bij SKC was niet geheel toevallig. Als 10-jarige zat ze op een school in Zuid-Oost en doorliep ze mentorlessen bij SKC. Laatst vond zij nog het certificaat terug dat ze kreeg toen ze het Mentorproject succesvol had afgesloten. Zij herinnert zich nog dat zij vooral de activiteiten tijdens de mentorlessen heel erg leuk vond.
Maar naast de prettige herinneringen is het voor Chloë meer dan duidelijk dat organisaties als SKC broodnodig zijn. “Het is fijn als kinderen gezien worden; vaak zijn het kinderen die minder hulp vanuit huis krijgen.” Ook weet zij dat deze kinderen vaak achtergesteld worden wanneer het gaat om bijvoorbeeld de keuze voor een middelbare school.
Over haar eigen studie- en werk carrière is Chloë duidelijk: na haar psychologiestudie gaat Chloë nog een vervolgopleiding doen om uiteindelijk orthopedagoog te worden.